Friday 12 August 2011

:: BiLa CiNTa ::


seperti biasa, mulakan bacaan anda dengan senyuman yang lebar okie..baru nampak manis.. 
New Baby Big Smile PINK
sehat semua? kali ni saya still nak bercerita tentang cinta.. biasalah, korang memang suke bab cinta-cinta ni kan? huhuk~


:: BiLa CiNTa ::
cinta.. apa yang korang faham tentang cinta? bagi adik-adik yang still berbaju putih berkain biru @ hitam tu cinta tu 'couple' ek?? errrrr~ salah tu adik-adik.. cinta dengan couple tu adalah dua situasi yang sangat-sangatlah berbeza.. lain sangat..

cinta tu kan.. macam yang saya cakap dululah.. membuahkan kebaikan dalam diri seseorang..

kalau couple tu belum tentu lagi.. kan?

ada antara kita yang rasa "hmmm~ kenapalah orang lain semua ada couple, ade boyfie girlfie.. aku takde pun.."

macam ni lah ye, pernah tengok tak kawan-kawan yang menangis sebab clash? kesian kan? haa.. itulah yang perlu dibayar bila cinta dipandang serendah harga 'couple'..

jangan risau jika tak ada 'couple'..tapi risaulah bila tak ada cinta.. macam rumit je nak faham kan? =)

senang je sebenarnya nak kenal cinta.. 
1. dengar kata hati (ikhlaslah dalam mencintai seseorang, kalau tak cinta jangan beri ruang dan juga harapan..janganlah couple.. pasti ada yang sakit nanti..)

2. kenal dulu baru tahu (cinta pandang pertama tu bukannye mustahil..tapi selalunya tak membuahkan hasil.. makanya jangan terus approach and couple kalau belum betul-betul kenal..nanti bukan jadi cinta..tapi jadi derita..)

3. tengok akhlak bukan rupa semata (yang ni..pahamkan semua? akhlak yang baik itu mengindahkan rupa.. tapi rupa yang baik belum tentu dapat mengindahkan akhlak yang buruk..)

4. belajar dulu bagi habis (haa..yang ni parents pun selalu pesan kan? belajarlah bagi tinggi sikit ilmu tu.. barulah kita mampu nak mengenal mana satu cinta yang betul..mana satu yang palsu..)

5. CINTAILAH YANG MAHA MENCINTAI..(senang sangat nak faham kan? kalau kita cintakan Allah..Allah pasti akan sediakan CINTA yang terbaik untuk kita..)

bila cinta tak mampu dinilai dengan harganya yang sebenarnya, maka lahirlah anak-anak tak beribu tak berbapa.. 
bila cinta gagal dinilai dengan harga sebenarnya, maka makin ramailah yang mencabut nyawa sendiri sebelum waktunya..
bila cinta dinilai dengan harga yang salah, maka cinta bukan lagi indah tapi penuh noda..

wallahualam~

0 comments: